Vi får strømmen fram til deg
Hva kan vi hjelpe deg med?
Skanner 4000 km høyspenningslinjer
15. april starter BKK arbeidet med å skanne 4000 kilometer med høyspenningslinjer fra Sunnfjord i nord til Etne i sør. Arbeidet skal utføres ved hjelp av helikopter og vil pågå i 2-6 uker. Hensikten er å sikre grunnlag for godt vedlikehold og god drift av strømnettet.
BKK og Eviny Solutions inngår avtale om tilrettelegging for fellesføring
BKK har inngått rammeavtale med Eviny Solutions om tilrettelegging for fellesføring. Rammeavtalen har en verdi på inntil 50 millioner kroner.
Fellesføring betyr at flere aktører kan benytte seg av allerede eksisterende stolper for fremføring av infrastruktur.
Ny nettleiepris fra 1. april
Nettleien øker med om lag åtte prosent fra 1. april 2024 for privatkunder og næringskunder. For en kunde med årsforbruk på 15000 kWh utgjør prisøkningen ca. 50 kroner i måneden
Les mer om endringene her.
Vil du gjøre karriere i BKK?
BKK har eget lærlingeprogram og rekrutterer traineer via Trainee Vest og Fremtidsfylket. Vi trenger også studenter til sommerarbeid i 2024.
Les om vårt lærlingeprogram og traineeordningen på vår karriereside.
Meld fra om farlige forhold
Det er viktig at vi får rettet opp i farlige forhold så snart som mulig. Farlige forhold kan være:
- Strømskap som står åpent
- Trær som ligger over linje
- Gnister, røyk eller smell fra strømanlegg
Strømstøtte for høye strømpriser
Regjeringen har innført en kompensasjonsordning for høye strømpriser. Så lenge denne ordningen gjelder, vil du få deler av dine strømutgifter tilbakebetalt via nettleiefakturaen. Strømstøtten blir beregnet time for time og du vil nå få strømstøtte for de enkelttimene der strømprisen overstiger 73 øre (eks. mva) per kilowattime. For 2023 har satsen vært 70 øre (eks. mva).
Full oversikt på Mine sider
Når du logger deg inn på Mine sider kan du blant annet se oversikt over forbruk og kostnad for nettleie på alle dine adresser.
Du kan enkelt og raskt logge deg inn til Mine sider med BankID eller SMS-kode.
Kundeservice
Vi svarer på spørsmål om din nettleie, strømmåler og strømforbruk.
Vi kan svare på telefon, chat, Facebook eller e-post.